Streama våra matcher!
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
IFK Arboga IK
Ishockey

Föreningens mål/vision

Föreningens mål/vison finns alltid med i årsmöteshandlingarna som finns tillgängliga under fliken Dokument här på hemsidan.
Den finns tydliggjord i dokumentet verksamhetsplan framtagen av styrelse som medlemmar godkänner på årsmötet.

Verksamhetsplan som godkänndes av årsmötet 2021-08-26

IFK Arboga Hockeys verksamhet omfattar de flesta U- årskullar från Hockeyskolan och A-lag. Verksamheten bygger i stort på ideella insatser från föräldrar att fylla lagfunktionsroller.

 

I äldre årskullar stöttar föreningen med ideella och arvoderade tränare för att säkerställa en god nivå i utbildningen och ge spelarna förutsättningar att utvecklas maximalt utifrån sin förmåga.

 

Klubbens ekonomi är mycket bra och verksamheten i ishallen utvecklas positivt.

 

Vi vill att alla Arbogabor ska känna till IFK Arboga Hockey och vår verksamhet.

Våra spelare, ledare, föräldrar, publik och sponsorer finns i huvudsak inom Arboga kommun eller i direkt närområde.

 

Vi ska vara en förening med bredd och spets – dvs. alla är välkomna till IFK Arboga Hockey och alla spelare ges möjlighet att utvecklas inom hockey utifrån sin förmåga.

 

Samtidigt ska vi hålla kvalitet i utbildningen så att fler spelare från IFK Arboga Hockey når spel i högre ligor som HockeyAllsvenskan och SHL.

 

Vi strävar efter att ha sådan kvalitet i verksamheten att om någon spelare flyttar in till vår region skall IFK Arboga Hockey vara det självklara valet.

Vår förhoppning är att vi from år 2022 skall kunna bedriva idrottsverksamhet året runt i och med satsningen på multigolvet.

 

 

 

Övergripande mål, IFK Arboga Hockey 2.1 Vision 2023

 

Klubbens representationslag snarast är etablerat i HockeyEttan.

Att vårt representationslag säsongen 2023/2024 är topplag och når minst Play Off 1 i div 1.

Att egna spelare utgör stommen i A-laget.

Att vi har fortsatt nyligen påbörjat samarbete i närregionen rörande  J-18 och J-20.

Vår ungdomsverksamhet attraherar både pojkar och flickor och att våra ungdomskullar ökar.

Att vara en viktig och inflytelserik klubb inom regionen och ha ett gott samarbete med omkringliggande klubbar inom såväl hockeyn som andra idrotter.

 

En god ekonomi med positivt eget kapital.

Väl fungerande organisation med ideella och avlönade insatser.

 

 

Under verksamhetsåret 2020/21 ska styrelsen arbeta för:

 

Att vårda och odla våra kontakter med kommunens politiker och tjänstemän i syfte att synliggöra vår verksamhet och våra behov.

Att anläggningsfrågor prioriteras i dialog med kommunen.
Stranda påbörjat sk ”Off-Ice” avtal gällande åretruntverksamhet.
Multigolv som tillåter egna och övriga arrangemang.

Att arbeta för att Projektet Hockeygymnasium/Hockeyakademi kommer igång.

Att cafeteriaverksamheten utvecklas ytterligare som intäktskälla för klubben.

Att ha regelbundna möten med alla ledare i respektive lag i klubben för att ha en god dialog och kommunikation runt klubb-lag frågor.

Att föreningen ska arbeta för att ha ett positivt resultat och att vi uppfyller de ekonomiska krav som ishockeyförbundet ställer för framtida div 1 spel.

Att ansluta fler sponsorer och hitta fler intäktsmöjligheter.

Att jobba för att stärka IFK:s varumärke i Arboga och närområdet för att därigenom göra klubben mer attraktiv för publik, sponsorer, spelare och föräldrar.

Att öka synligheten inom sociala medier och att sända fler matcher/evenemang via webben.

Att fortsätta påbörjad flickverksamhet med målsättning att om möjligt skapa damlag på sikt samt öka antalet kvinnliga aktiva i klubben.

Att ha en tydlig organisation och tydliga befogenheter, beslutsvägar i olika frågor.

Att klubba genom styrdokumentet ”Den BlåVita vägen 2.0”

Att ha tydligare öppenhet/transparens mellan styrelse och medlemmar.

Att fortsätta att upprätta aktuella föreningspolicys samt förtydligande av vår värdegrund.

Under verksamhetsåren 2021-2025 ska ungdomsverksamheten prioriteras i möjligaste mån.

Att marknadsföra och öka rekryteringen till hockeyskolan.

Att stötta tränare och ledare i sina uppgifter för att på bästa sätt utveckla spelare och verksamhet.

Under verksamhetsåret 2021-2022 ska representationslaget helst nå Play Off och kanske nå div 1.

Att öka publikmängden på hemmamatcher jämfört med tidigare år.

Att skapa så bra förutsättningar för att ha ett J-18 lag kommande säsong.

Arboga den 27/7 2021

 

Ulf M Johansson Ordförande

Transparens.. kommunikation.. arbetssätt.... styrelsestruktur...

För att få god kommunikation mellan alla verksamheter i föreningen har styrelsen implenterat förljande arbetssätt:
Styrelsen har vanligtvis ett sammanträde i månaden, efter årsmötet har man bestämt att styrelsemöten sker andra måndagen i månaden fysiskt på kansliet eller via länk pga restriktioner och pågår i max 2 timmar.
Hinner inte allt behandlas under den tiden sätts extra styrelsemöte in snarast. 

Ledamöter/adjungerade kallas innan styrelsemöte med föregående protokoll samt dagordning som innehåller eventuella punkter under övriga frågor .
Styrelsen arbetar efter en fast dagordning så att ingenting skall glömmas bort.
Vid akuta händelser kan styrelsen alltid kalla till extra styrelsemöten utöver ordinarie.

I styrelsen finns normalt representanter/ledamöter och adjungerande från föreningens alla verksamheter, ordförande, sekreterare, ekonomi/kassören, marknadsgruppen/ledamot/ansvarig, ungdomsgruppen/ledamot/adjungerad, eventgruppen/ledamot/adjungerad, sportgruppen/ledamot/adjungerad, sociala medier/hemsida/facebook/ledamot/adjungerad, seniorfixarna/adjungerad.


Dessa grupper har alla fått instruktioner om att i möjligaste mån hålla egna gruppmöten straxt innan utsatta styrelsemöten för att styrelsen alltid skall ha ny, aktuell information från alla verksamheter. Dessa grupper har också uppmanats att skriva protokoll och sätta upp en fast dagordning så att de säkerställer att inget missas på de egna sammankomsterna.
Ett protokoll säkerställer att styrelse alltid får rätt infomation från gruppen oavsett om ansvarig elr adjungerad inte kan närvara fysiskt på styrelsemötena.

Detta arbetsätt har sedan årsmötet i juni 2019 vart aktuellt.

Följer alla ansvariga denna devis med mötestider, protokoll och fasta dagordningar finns det inga skäl till varför transparens och öppenhet inte skall fungera som det är tänkt.

 
SPONSORER